چرا یوتیوب و آپارات برای کسب و کار ویدیویی مناسب نیستند ؟

محتوای ویدیویی یکی از بهترین راهکار ها جهت جلب توجه مشتریان به کسب و کار شما است, چه در جهت خرید محصول, عضویت در خبرنامه و یا ثبت نام در وبسایت شما. هدف از یک محتوای ویدیویی حرفه ای ارتباط مستقیم با مشتریان جهت برداشتن گام های بعدی است. هرگونه انحراف و حواس پرتی در این میان می تواند امید جذب مشتری را از بین ببرد. چه چیزی ممکن است به بازاریابی ویدیویی شما آسیب برساند؟ در یک کلام: یوتیوب و آپارات !

از دست دادن مشتری ها در یوتیوب و آپارات :

بهش فکر کنید, وقتی در یوتیوب و آپارات یک ویدیو آپلود می کنید و آنرا در وبسایت خودتان جهت نمایش قرار می دهید چه اتفاقی میفتد؟ وقتی مشتری شما بر روی آن ویدیو جهت پخش آن کلیک می کند اولین چیزی که توجه وی را جلب می کند لوگو این وبسایت های اشتراک ویدیویی است. علاوه بر آن در انتهای ویدیو چندین کلیپ مشابه بعضاً از رقبای شما به مشتری پیشنهاد می شود, حتماً برای شما هم پیش آمده که با دیدن یک کلیپ در یوتیوب و آپارات به دیدن چندین کلیپ مشابه آن بپردازید و در نهایت اولین ویدیویی که تماشا کردید را کلاً فراموش کنید …

راه حل رفع این مشکل استفاده از سرویس های میزبانی ویدیو همچون VEDO می باشد. در VEDO شما کنترل کامل جهت نمایش و یا عدم نمایش لوگو وبسایت ارائه دهند را خواهید داشت, امکان اضافه کردن لوگو شخصی شما در پلیر وجود دارد, امکان قرار دادن Thumbnail دلخواه و از همه مهمتر هیچ ویدیو پیشنهادی آخر کلیپ ها نمایش داده نخواهد شد تا مشتری های شما در وبسایت شما باقی بمانند و آنها را از دست ندهید.

عدم ارائه سرویس مناسب کسب و کار ها در یوتیوب و آپارات :

سرویس های اشتراک گذاری ویدیو همچون یوتیوب و آپارات برای کسب و کار طراحی نشدند, بلکه برای سرگرمی هستند, اما وبسایت های میزبانی ویدیو همچون VEDO صرفاً برای کسب و کار ها راه اندازی شدند و تمامی امکاناتی که به سرویس آنها اضافه می شود در درجه اول جهت رضایت صاحب ویدیو و وبسایت خواهد بود. امکاناتی که وبسایت هایی همچون VEDO در اختیار کسب و کار ها قرار می دهد بی شمار است, از امکان حذف لوگو تا قرار دادن لوگو شخصی, عدم نمایش تبلیغات,امکان اضافه کردن بخش های Call to Action همچون فیلد دریافت آدرس ایمیل و شماره تلفن و هر گونه فرمت HTML مورد نظر بر روی ویدیو ها وجود خواهد داشت.

اگر هدف شما از یک ویدیو دریافت بیشترین ترافیک ممکن است قطعاً یوتیوب و آپارات بهترین گزینه خواهند بود زیرا با داشتن بازدید بسیار زیاد باعث دیده شدن بیشتر ویدیو شما خوهد شد, اما اگر هدف از یک ویدیو جذب مشتری و نگه داشتن آن است این سرویس ها به ضرر کسب و کار شما خواهند بود. چرا؟ چون مهمترین نکته جهت جذب مشتری و در نهایت فروش محصول محدود کردن حق انتخاب و تصمیم گیری یک مشتری است, هدف باید مشخص باشد, یا خرید کند یا ثبت نام کند, با قرار دادن یک ویدیو از یوتیوب و آپارات شما بیش از اندازه حق انتخاب به مشتری خواهید داد, به آنها این قابلیت را ندهید!

عدم قابلیت محافظت و حفظ حق کپی رایت ویدیو ها در یوتیوب و آپارات :

یکی دیگر از دغدغه های کسانی که هزینه زیادی جهت ساخت یک ویدیو حرفه ای می کنند, حق کپی رایت این ویدیو است. متاسفانه در وبسایت های اشتراک گذاری ویدیو همچون یوتیوب و آپارات امکان ضبط و دانلود کردن ویدیو ها به راحتی وجود دارد که باعث پخش شدن ویدیو و در نتیجه از بین رفتن ارزش این ویدیو خواهد شد, مخصوصاً اگر هدف شما نمایش این ویدیو در وبسایت خودتان باشد.
در آینده در وبسایت VEDO امکان محافظت کامل ویدیو وجود خواهد داشت, به این معنی که در صورت نمایش ویدیو در وبسایت خودتان امکان ضبط و دانلود آن وجود نخواهد داشت و حق کپی رایت ویدیو حفظ خواهد شد.

عدم امکان سئو کردن ویدیو ها در یوتیوب و آپارات :

همانطور که قبلاً به صورت مفصل به آن اشاره شده, در وبسایت های اشتراک گذاری ویدیو همچون یوتیوب و آپارات امکان سئو کردن یک ویدیو وجود ندارد و تمامی امتیازات سئو یک ویدیو به خود این وبسایت ها خواهد رسید در صورتی که در VEDO امکان استفاده از سئو ویدیو وجود دارد که در نهایت باعث پیدا شدن ویدیو شما با آدرس وبسایت خودتان در نتایج جستجوگر گوگل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *