ویدیو مارکتینگ چیست و چه مزیت هایی دارد ؟

تعریف ویدیو مارکتینگ و یا بازاریابی ویدیویی :

اگر یک عکس ارزشی بیش از هزاران کلمه دارد پس ارزش یک ویدیو چقدر است؟ پایه و اساس ویدیو مارکتینگ همین است, روشی که در آن به کمک ویدیو و محتوای آن اقدام به بازاریابی موثر می کنید.

از ویدیو مارکتینگ می توان در همه بخش ها همچون مشتری مداری, ترویج نام تجاری,سرویس و یا محصولات استفاده کرد. علاوه بر آن می توان به کمک ویدیو مارکتینگ و بازاریابی ویدیویی در آموزش های مختلفی استفاده نمود. بازخورد نظرات مشتریان , پخش زنده وقایع و ارائه محتوای سرگرم کننده از دیگر پتانسیل های ویدیو مارکتینگ می باشد.

مزایای استفاده از ویدیو مارکتینگ :

ویدیو یک گنجینه ی طلا برای سئو یک وبسایت است

یک کلیپ قوی می تواند ورودی های گوگل شما را به واسطه کلیک شدن بیشتر آن به شرط سئو بودن ویدیو افزایش دهد. به همین دلیل استفاده از پلتفرم هایی که امکان میزبانی ویدیو شما را به همراه سئو کردن ویدیو را ارائه می دهند بسیار اهمیت پیدا می کند.

ویدیو باعث افزایش مشارکت و علاقه مشتریان می شود

اخیراً در یک تحقیقی مشخص شده که ۵۷% مشتریانی که یک ویدیو معرفی از محصول را مشاهده کردند بیشتر مایل به خرید آن محصول شدند. این عامل به تنهایی ارزش بالایی در جذب مشتریان است.

دسترسی به ویدیو آسان است

ما در عصری زندگی می کنیم که دسترسی به اینترنت تقریباً در هر جای زمین امکان پذیر است, همین کافیست تا بتوان یک ویدیو را به راحتی مشاهده کرد. پلتفرم های متعددی همچون Youtube,Aparat و همین VEDO خودمان ابزاری شده اند برای گسترش ویدیو در اینترنت. شما با یک گوشی موبایل می توانید به راحتی اقدام به مشاهده کلیپ های مختلف کنید و این یک مزیت مهم در مقایسه ما کاتالوگ های تبلیغاتی است.

ویدیو موثر است

نتیجه مطالاعات مختلف به این نتیجه رسیدند که اطلاعاتی که همزمان دیده و شنیده شوند به احتمال ۸۰% در خاطره افراد خواهد ماند. ولی این درصد برای اطلاعاتی که فقط دیده می شود به ۲۰% و اطلاعاتی که فقط شنیده می شود به ۱۰% کاهش می یابد. ترکیب صدا و تصویر تاثیر فوق العاده ای دارد !

یک ویدیو می تواند احساسی باشد

با یک ویدیو شما می توانید مستقیماً به بخش عاطفی افراد دسترسی پیدا کنید و به کمک موسیقی که در ویدیو استفاده می شود یک سکانس احساسی برای آنها نمایش دهید, علاوه بر آن امکان ایجاد یک رابطه ی Face-to-Face با بیننده وجود دارد. ارتباطی که یک فرد می تواند با یک ویدیو پیدا کند بسیار بیشتر از یک متن ساده خواهد بود

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *